A gólöröm a futball neuralgikus pontjává vált. Akár önmagában is meccseket dönthet el, nem pusztán az előtte szerzett gól okán. Ezen a héten a nagy feltűnést Milik piros lapja keltette a Juventus-Salernitana meccsen. Vitát generált, hogy amennyiben a VAR a gólt elvette, akkor a túlzott gólörömért kapott sárga lap miért is maradt érvényben, pláne, hogy a második volt.
Kiegészítésként hozzátehető, hogy az elkövetett sportszerűtlenséget semmi sem teszi semmissé: a mezlevétel a gól érvényességétől függetlenül megtörtént, ahogy egy reklamálás büntetését sem annullálja, ha a játékosnak igaza van.
A sport – és ezen belül a futball különösen – nem ígérte, hogy igazságos lesz, a játékvezetőn sem ezt illik számon kérni, hanem azt, hogy a szabályoknak megfelelően járt-e el. A hét másik, Magyarországon kevésbé, de más helyeken felkapott sárgája Neymar lapja a BL-ben a Maccabi Haifa ellen. Szintén gólörömért osztotta ki a meccset vezető német bíró, azért az ünneplésért, amelyet Neymar a szezon eleje óta gyakorol, és eddig mindenki megbocsájtotta: két kézfejét tenyérrel előre hüvelykujját a halántékához érintve az arca mellé teszi, és kinyújtja a nyelvét.
Őszintén szólva, esztétikai szempontból kifogásolható, kissé gyerekesnek is tűnik, ugyanakkor a szabálykönyv egyetlen pontja sem foglalkozik az öröm kifejezésének művészi értékével és szellemi nívójával. Tételesen például igaz, hogy az ökölrázás sem klasszikusan magas színvonalú szellemi termék, és nem is kiált külön kiállítótérért a Szépművészeti Múzeumban.
Feltételezhető, hogy a meccs bírája sem művészetkritikusként gondolta a terméket büntetni, de megtette, valószínűleg azért mert a helyi közönségnek szóló provokációnak gondolta. Neymar elmondása szerint a meccs után az öltözőfolyosón Herr Siebert bocsánatot kért, és biztosította, hogy bízik benne, elhiszi már, hogy semmi rosszat nem akart ezzel. Neymar tiszteletet kért, és felvetette, hogy legközelebb esetleg előre szólni fog a bírónak, hogy milyen gólöröm várható. Vicc.
Neymar egyébként ezt az ünneplést már egy franciák ellen 2015-ben lőtt gólja után is megmutatta, majd a nyáron tette rendszeressé, amikor a brazil sajtó meghatározó felülete egy Gamba Osaka ellen kétséges körülmények között kiharcolt 11-ese után éles kritikákkal illette.
A gólöröm amúgy is kifejezési eszköz, Neymar esetében pedig a kezdeti bohóckodás, azaz jóérzés után egy ideje üzenőfal. 2010 tavaszán, amikor Robinho és Ganso mellett berobbant a nemzetközi köztudatba, társaival hetente találtak ki az edzéseken újabb és újabb, elsősorban az aktuális zenei közízléshez kapcsolódó gólörömöket, amelyeket eredményes játékuknak köszönhetően rendszeresen be is mutattak.