„Várunk, és szépen kivéreztetjük az összes helyi lapot, amíg csak mi maradunk talpon. Elszívjuk tőlük a legjobbjaikat. Rettenetesen megnehezítjük a dolgukat (…) Nagyszerű munkát végzünk. Jól bánunk az újságíróinkkal, jól megfizetjük őket és remek tartalmat állítunk elő. Ha valakinek baja van ezzel, az magára vessen.”
Az idézet jóformán ráégett a The Athletic sportoldal társalapítójára, Alex Matherre. Mather később megpróbálta finomítani az arrogánsnak ható nyilatkozatot, de mégis ez lett az a néhány mondat, amit mindenki idéz, ha a róla és az oldal történetéről volt szó. A cikk – Miért akarja a The Athletic felprédálni az újságokat? címmel – 2017. október 23-án jelent meg a New York Timesban, éppen abban a lapban, amely négy és fél évvel később felvásárolta „a sportmédia jövőjét”.
és megváltja a sportmédiát egy új, előfizetéses modellel, ehhez képest mégis az történt, hogy 550 millió dollárért őket kapta be egy sokkal nagyobb hal, az amerikai újságírás „Öreg Szürke Hölgyének” becézett New York Times. Az egyértelmű, hogy mi a jó ebben Mathernek és Hansmann-nek – meggazdagodnak, ráadásul folytathatják a munkájukat –, az viszont nyitott kérdés, hogy mi lesz a jó ebben a New York Timesnak és mi történik a lap magasan fizetett újságírói All Star-csapatával.